TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

EDU PWr

Zadania

Logotypy

Realizacja kompleksowego programu wsparcia kształcenia studentów, odpowiadającego potrzebom gospodarki i rynku pracy oraz podniesienie kompetencji kadry na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego (W-2)

  • Studia I stopnia
  • Nowy kierunek
  • 80 studentów (40K, 40M)
  • 2 nabory: 2025/26, 2026/27
  • 24 pracowników (6K, 18M)
  1. Opracowanie programu kształcenia dla nowego kierunku "Budownictwo zrównoważone w infrastrukturze transportowej" oraz zakupy pomocy dydaktycznych i wyposażenia:
    • modyfikacja 10 kursów i utworzenie 5 nowych, opracowanie kart 100 przedmiotów, kierunek planowany na 8 semestrów
  2. Objęcie studentów dodatkowymi formami wsparcia:
    • Wizyty studyjne:
      • Dolnośląskie kamieniołomy
      • Arboretum
      • Obiekty infrastruktury transportowe, hydrotechnicznej i geotechnicznej
    • Kursy spoza programu studiów:
      • Zielona hydrotechnika
      • Renaturyzacja terenów zdegradowanych
      • Eco challenge Wrocław
    • Zajęcia dodatkowe prowadzone przez praktyków:
      • Rozpoznanie geotechniczne
      • Problemy infrastrukturalne
      • Inwentaryzacja obiektu infrastruktury
      • Czwartki z ekspertem „na śniadanie”
  3. Działania zmierzające do rekrutacji świadomych kandydatów oraz niwelujące zjawisko DROP- OUT:
    • Konkurs rozwijający kompetencje cyfrowe w zakresie Systemu Informacji Przestrzennej (SIP) oraz z zakresu programu GEO5: „Alterathon"
    • Zajęcia/spotkania z młodzieżą szkół ponadgimnazjalnych z udziałem kadry PWr
  4. Doskonalenie zawodowe kadr:
    • Szkolenia z zakresu kompetencji cyfrowych:
      • Kurs HEC-RAS
      • Kurs OPEN GIS
    • Szkolenie z zakresu zielonej transformacji: Kurs Zielona transformacja w infrastrukturze transportowej
    • Szkolenie z zakresu projektowania uniwersalnego: Kurs Projektowanie uniwersalne w budownictwie infrastruktury transport
    • Szkolenia z zakresu kompetencji merytorycznych:
      • Akwizycja Danych Geoprzestrzennych za Pomocą Drona z lidarem,
      • Akwizycja Danych za Pomocą Georadaru
    • wizyty studyjne kadry w kraju i zagraniczne

Realizacja kompleksowego programu wsparcia kształcenia studentów, odpowiadającego potrzebom gospodarki i rynku pracy oraz podniesienie kompetencji kadry na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji (W-4)

  • Studia I stopnia
  • Nowy kierunek
  • 120 studentów(20K, 100M)
  • 2 nabory:2025/26; 2026/27
  • 24 pracowników (2K, 22M)
  1. Opracowanie programu kształcenia dla nowego kierunku „Sztuczna Inteligencja”:
    • materiały na zajęcia dydaktyczne na 7 semestrów zajęć
  2. Objęcie studentów dodatkowymi formami wsparcia:
    • Szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji:
      • Szczyt AI – szkolenie wyjazdowe
      • AI Forum na PWR
      • Szkoła Letnia
    • Konferencje naukowe z udziałem przedsiębiorców
  3. Działania zmierzające do rekrutacji świadomych kandydatów oraz niwelujących zjawisko DROP-OUT:
    • Organizacja dni Otwartych:
      • Open dAI
      • AI Day
      • AI Roadmap
    • Serwis internetowy
    • Edukacyjne materiały video
  4. Doskonalenia zawodowe kadr:
    • Zakup licencji dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia (SI)
    • Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych: w zakresie projektowania i implementacji głębokich modeli uczenia maszynowego (SI)
    • Szkolenie z zakresu zielonej transformacji: efektywne wykorzystanie metod AI (SI)
    • Szkolenia z zakresu kompetencji merytorycznych (SI):
      • Szkolenie z zarządzania projektami i komercjalizacji wyników badań
      • Szkolenie z kreatywnych metod rozwiązywania problemów (DT)
      • Szkolenie z efektywnych metod uczenia

Realizacja kompleksowego programu wsparcia kształcenia studentów, odpowiadającego potrzebom gospodarki i rynku pracy oraz podniesienie kompetencji kadry na Wydziale Elektrycznym (W-5)

  • Studia I stopnia
  • Modyfikowany kierunek
  • 40 studentów(3K, 37 M)
  • 1 nabór: 2025/26
  • 10 pracowników (0K, 10M)
  1. Opracowanie zmodyfikowanego programu kształcenia dla kierunku „Automatyka Przemysłowa” oraz zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia:
    • utworzenie lub modyfikacja 9 kursów oraz opracowanie nowego programu kształcenia
  2. Objęcie studentów dodatkowymi formami wsparcia:
    • Szkolenia:
      • Programowanie Sterowników PLC
      • Projektowanie schematów
      • Certyfikowane Szkolenie SEP
    • Jednodniowe wizyty studyjne:
      • Elektrociepłownia Siechnice
      • Zakład Przetwórstwa Firmy Tarczyński w Ujeźdźcu Małym
      • Firma LG w Biskupicach pod Wrocławiem
  3. Działania zmierzające do rekrutacji świadomych kandydatów oraz niwelujących zjawisko DROP-OUT:
    • Tutoring (rozwojowy, dla najsłabszych i techniczny)
    • Prowadzenie edukacyjnego profilu kierunku
    • Dni otwarte na PWR
    • Spotkania w szkołach ponadgimnazjalnych
  4. Doskonalenie zawodowe kadr:
    • Szkolenia z zakresu kompetencji cyfrowych: USOS, platformy e-learning w dydaktyce szkoły wyższej oraz indywidualne konsultacje
    • Szkolenie z zakresu zielonej transformacji: Błękitna i zielona infrastruktura
    • Szkolenie z zakresu kompetencji dydaktycznych oraz indywidualne konsultacje
    • Wizyta studyjna na Japońskim Uniwersytecie w Tokio

Realizacja kompleksowego programu wsparcia kształcenia studentów, odpowiadającego potrzebom gospodarki i rynku pracy oraz podniesienie kompetencji kadry na Wydziale Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii (W- 6)

Wydział Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii (W6)  - Geodezja i Kartografia (GiK)

  • Studia I stopnia
  • Modyfikowany kierunek
  • 30 studentów(15K, 15M)
  • 1 nabór: 2025/26
  • 10 pracowników (5K, 5M)
  1. Opracowanie programu kształcenia dla modyfikowanego kierunku „Geodezja i Kartografia” oraz zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia:
    • modyfikacja 3 kursów
  2. Objęcie studentów dodatkowymi formami wsparcia:
    • Szkolenia:
      • Z zakresu obsługi oprogramowania ENVI
      • Z zakresu obsługi oprogramowania Leica Cyclone z zakresu przetwarzania i obróbki chmury punktów
      • Z zakresu obsługi odbiornika Infinity
      • Z zakresu opracowania wyników pomiaru GNSS Leica GS18I w geodezji inżynieryjnej i w ochronie środowiska
      • Z zakresu obsługi platformy SimStadt
    • Zajęcia dodatkowe: Kurs FME, przetwarzanie chmur punktów i tworzenie modeli 3D
    • Wizyta studyjna – Baza lotnicza MGGP Aero w Jesionce
  3. Działania zmierzające do rekrutacji świadomych kandydatów oraz niwelujących zjawisko DROP-OUT:
    • Zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe z zakresu Bazy literatury
    • Pokaz i zajęcia praktyczne z pozyskiwania danych cyfrowych
    • Organizacja spotkań dla uczniów ponadpodstawowych
  4. Doskonalenie zawodowe kadr:
    • Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych: Zarządzanie danymi w procesie kształcenia
    • Szkolenie z zakresu zielonej transformacji: Regulacje i trendy napędzające zieloną transformację
    • Szkolenia z zakresu kompetencji merytorycznych:
      • Obsługa oprogramowania ENVI
      • Modelowanie chmur punktów
      • Wykrywanie kolizji
      • Wirtualna rzeczywistość
      • Modele instalacji i kontrola wymiarów z wykorzystaniem chmur punktów
      • NSTS-06 – licencja na drona do 25 km poza zasięgiem wzroku (BVLOS)

Wydział Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii (W6) - Górnictwo i Geologia (GiG)

  • Studia I stopnia
  • Modyfikowany kierunek
  • 30 studentów (15K, 15M)
  • 1 nabór: 2025/26
  • 10 pracowników
  1. Opracowanie programu kształcenia dla modyfikowanego kierunku „Górnictwo i Geologia” oraz zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia:
    • modyfikacja 4 kursów
  2. Objęcie studentów dodatkowymi formami wsparcia:
    • Szkolenia:
      • Obsługa sprzętu geotechnicznego
      • Obsługa oprogramowania  Visual Modflow
      • Obsługa oprogramowania Geo5
    • Zajęcia dodatkowe z zakresu metoda badań geologiczno-inżynieryjnych, Metody oceny stanu górotworu stosowane w kopalniach LGOM. Sposoby  doboru obudowy kotwowej w kopalniach rud miedzi LGOM
    • Wizyty studyjne:
      • PGE GIEK S.A. Odział Kopalnia Węgla Brunatnego Turów
      • Przedsiębiorstwo Geodezyjne „Geoprojekt Szczecin”
  3. Działania zmierzające do rekrutacji świadomych kandydatów oraz niwelujących zjawisko DROP-OUT:
    • Zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe z zakresu Bazy literatury
    • Pokaz i zajęcia praktyczne z pozyskiwania danych cyfrowych
    • Organizacja spotkań dla uczniów ponadpodstawowych
  4. Doskonalenie zawodowe kadr:
    • Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych: Zarządzanie danymi w procesie kształcenia
    • Szkolenie z zakresu zielonej transformacji: Regulacje i trendy napędzające zieloną transformację
    • Szkolenia z zakresu kompetencji merytorycznych:
      • Obsługa sprzętu geotechnicznego
      • Obsługa oprogramowania Wisual Modflow
      • Obsługa oprogramowania Geo5

Realizacja kompleksowego programu wsparcia kształcenia studentów, odpowiadającego potrzebom gospodarki i rynku pracy oraz podniesienie kompetencji kadry na Wydziale Mechaniczno-Energetycznym (W-9)

  • Studia II stopnia
  • Modyfikowany kierunek
  • 30 studentów(10K, 20M)
  • 2 nabory 2025/26 ; 2026/27
  • 7 pracowników (1K, 6M)
  1. Opracowanie i  zmodyfikowanie programu kształcenia dla kierunku „Energetyka Jądrowa II stopnia” z udziałem ekspertów z otoczenia społeczno-gospodarczego, wyposażenie laboratorium/sal
  2. Objęcie studentów dodatkowymi formami wsparcia:
    • Szkolenie wyjazdowe z zakresu technik pomiarowych w NCBJ
    • Wyjazdy studyjne w obiektach jądrowych w Austrii i Czechach
  3. Działania zmierzające do rekrutacji świadomych kandydatów oraz niwelujących zjawisko DROP-OUT:
    • Działania informacyjno-promocyjne zwiększające świadomość wyboru kierunku/ścieżki kształcenia wśród potencjalnych przyszłych studentów - Spotkania informacyjne/Dni otwarte
  4. Doskonalenie zawodowe kadr:
    • Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych w zakresie modelowania numerycznego CFD w zakresie zastosowania Metody Elementów Skończonych (MES) – szkolenia w ośrodkach zagranicznych, m.in. Francja, USA)
    • Szkolenie z zakresu zielonej transformacji: m.in. podstawowe pojęcia cele zrównoważonego rozwoju
    • Szkolenia merytoryczne (eksploatacja reaktorów jądrowych, techniki izotopowe i ochrona radiologiczna)
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję